Intercultural and Environmental Management of Schools (3EMI)

STUDIA MAGISTERSKIE 3EMI

Studia Magisterskie I Stopnia "Interkulturowe i środowiskowe Zarządzanie w Szkołach" mają na celu stworzenie nowej kategorii specjalistów zwanych interkulturowymi ekomenadżerami szkół, którzy będą w stanie zaprojektować i opracować działania i politykę w zakresie zrównoważonego rozwoju w perspektywie interkulturowej.

Studia Magisterskie I Stopnia składają się z 4 części tematycznych:

- transkulturowe analizy zrównoważonego rozwoju,

- zarządzanie środowiskowe i jego zastosowania w szkołach,

- interkulturowe zarządzanie w szkołach,

- stosowanie międzykulturowego zarządzania środowiskiem w szkołach).

 

Profil zawodowy uczestnika


Program studiów ma na celu przygotowanie następujących kategori specjalistów:

KCDKO


- Interkulturowy ekomanager, ekspert będący w stanie zaprojektować aktywną politykę zarządzania środowiskowego i interkulturowego. Taka osoba będzie potrafiła pomóc szkołom dostosować zrównoważony rozwój do standardów procedur zarządzania.


- Nauczycieli i dyrektorów szkół na wszystkich poziomach nauczania, będących w stanie zaprojektować ścieżki zrównoważonego rozwoju w perspektywie interkulturowej, które będą zastosowane w zarządzaniu szkołą.


- Konsultantów pracujących w zakresie promocji polityki zrównoważonego rozwoju w szkołach.


- Profesjonalistów w firmach szkoleniowych.

 

Umiejętności nabyte w trakcie realizacji programu:

W zakresie zarządzania środowiskowego -
Na zakończenie studiów, uczestnicy powinni rozwinąć następujące umiejętności:
na poziomie teoretycznym, każdy student musi wykazać się dogłębną znajomością koncepcji zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu, zaopatrzenia z uwzględnieniem ekologii, systemów zarządzania środowiskowego (EMS), bilansu trwałości i zrównoważonej mobilności.

W zakresie zarządzania interkulturowego -
Na zakończenie studiów, uczestnicy powinni rozwinąć następujące umiejętności:
na poziomie teoretyczno-kulturowym: znać koncepcje komunikacji interkulturowej i mediacji oraz zarządzania interkulturowego